7 lipca 2011

Bruynzeel Sakura.

Kilka osób się doczekało! Obiecałam i obietnicę spełniam: Bruynzeel Sakura 9B w roli głównej - czyli dlaczego moje prace są tak czarne ... Otóż nie używam ani węgla (brudzi łapy), ani pasteli (brudzą łapy :)) czy innych specyfików. Byłam, jestem i będę zwolenniczką ołówka i tylko ołówka :)

I promised and I am fulfilling a promise: Bruynzeel Sakura 9 B in the main part - that is why my works are so black... So I am not using neither of coal (make dirty spaces), neither pastel (dirty spaces too!) whether of other substances. I was, I am and I will be a supporter of the pencil and only a pencil:)



Gdy zaczynałam zabawę z rysunkiem posługiwałam się 8B znanej niemieckiej firmy ... Potem - gdy kontrast był dla mnie priorytetem - zaczęłam szukać rozwiązania, aby nie musieć męczyć się z kilkoma warstwami 8B. No i jak to u mnie bywa - przez przypadek - natrafiłam na 9B Bruynzeel Sakura. Była tylko jedna sztuką więc się o nią pokusiłam.
Moje zaskoczenie tym ołówkiem było tym większe iż wcześniej wypróbowałam ołówki 9B innych firm - a efekty były mierne - wypadły gorzej niż 8B. To co czyni Sakura jest jedną wielką magią!

When I started drawing I used 8B popular German brand.  Then - when the contrast was a priority for me - I started seeking the solution in order to not have to sweat over a few 8B layers. And by an accident - I came across on 9 B Bruynzeel Sakura.
And I was surprise! Why? Because earlier I had tried pencils 9B of other brands - and effects were average - fell out worse than 8B. Sakura makes things only tells in a fairy tales! 





Jest to ołówek bardzo miękki - ostrzegam przed nadmiernym dociskaniem! - może się łamać! Zostawia miękki szeroki ślad ... Wystarczy nałożyć go raz bez dodatkowych warstw ...
Jako jedyną wadę mogłabym wymienić łamliwość i rozmazywanie :D Taaa ... trzeba co i raz zdmuchiwać/strzepywać resztki grafitu, żeby praca się nie ubabrała w tym ... - ale to nie jest jakoś szczególnie uciążliwe ...
O czym warto pamiętać?
!UWAGA!
Raz nałożona kreska 9B - nawet niewielka - jest niemożliwa/bardzo trudna do usunięcia!!!!!!! Więc radzę uważać i dokładnie przemyśleć gdzie ją stawiacie!!! Zwykła gumka rozmaże - co da niechlujny efekt - a chlebowa - nie da rady ... - jedynie troszkę wybieli. Wiem bo sama dostawałam na początku białej gorączki jak mi się wymsknął z ręki i przejechał po pracy :D

It is very soft pencil - I am warning against exaggerated pressing! - can break!  Leaving the soft wide track... It will be sufficient to put it once without additional layers...
As the only defect I could list is the brittleness and smearing. - but it isn't somehow particularly troublesome...
What you should remember?
!IMPORTANT!
Once put line 9B - even little - is impossible/very difficult to remove!!!!!!! So I am advising to think exactly over where you are putting it!!!The ordinary rubber will smear - what the slovenly effect will give - and bread rubber - will can't cope... - will only a bit bleach. I know because many times I just forgot myself and blurted 9B out from the hand and travelling after work.



Co do spraw organizacyjnych ... - gdzie go dostać?! I tu zaczynają się schody ... Mieszkam w Polsce - gdzie rzeczy tego typu należy: a) bardzo dobrze szukać b) wiedzieć gdzie szukać c) nie kupować w Polsce :D Otóż wiem, że w Warszawie straaaaszliwie o nie ciężko. Tylko jeden sklep je oferuje i nie wiem czy nie przestanie niedługo. Na stronach internetowych także dosyć trudno je znaleźć - jedynie w komplecie z resztą ołówków. Jednak moja koleżanka - Paula Mcdonald - pozdrawiam! - chcąc sama się zaopatrzyć w nie znalazła sklep online w GB - gdzie można je dostać na sztuki :LINK

Organizational matters... - where to get it?! And here stairs are beginning... I live in Poland - where things of this type is very hard to reach. Must well serach!
One shop only offers them and I don't know whether this one won't stop soon. On websites enough it is also hard to find them - only in the set with the rest of pencils. However my friend - Paula Mcdonald - greetings! - want to get it and find the online shop in the GB - where it is possible to get them without the set:LINK




Mam nadzieję, że to jakoś wam ułatwi sprawę. Co prawda nie orientuję się jak to jest w innych większych miastach w Polsce ... - podejrzewam, że podobnie.
Ze swojej strony mogę je tylko i wyłącznie polecić! Ostatnio wykupiłam wszystkie sztuki ze sklepu: czyt. 25 :D Bo nigdy nie wiem kiedy mi się skończą!
Życzę miłego rysowania/testowania/poszukiwania!
Jeśli macie jakieś pytania to śmiało komentujcie, ślijcie mejle.

Hope that will help. Admittedly I am not familiar how it is in other major cities in Poland... - I think that similar. So I just may to recommend them! Last week I bought all of the whole stock! 25 :D
Wish you nice drawing/searching/testing!
If you have any questions just leave a comment or send me an e-mail.

7 komentarzy:

  1. Uh! Very nice! I have to try one of these out! I love the deep black. Thank you! (kaleb20 on Deviantart or Zé Ricardo on facebook =))

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.sklepmatejko.pl/index.php tutaj również można kupić ten ołówek

    Pozdrawiam autorkę, świetna galeria, cudowne prace i niesamowita wyobraźnia.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ty to robisz, że ta czerń jest taka czarna?!
    czyms zabezpieczasz? kilka warstw?
    u mnie w wiekszosci przypadkow cala czern ucieka i widac wszystkie kreski:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka warstw? Tak- jeśli np. jest to ołówek 6-7b. Osobiście używam 9b i żadnego bawienia się w dodatkowe warstwy nie ma mowy ... 9b daje taką czerń.
    Ewentualnie kwestia końcowego utrwalenia Pracy. Ale o tym napiszę niedługo:)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mieszkam w Katowicach i przez przypadek bez problemu trafiłam na te ołówki w sklepie ;D, więc trochę się zdziwiłam, że tak rzadko występują a u mnie tak po prostu leży saobie taki jeden na biurku ;p
    Świetne prace, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. W Bielsku Białej jest sklep Matejko, tam też je można dostać :)

    OdpowiedzUsuń